Asociația pentru protejarea și ajutorarea persoanelor cu handicap motor, APAHM

Contact

Logo Asociația pentru protejarea și ajutorarea persoanelor cu handicap motor, APAHM

Descriere

APAHM – Asociatia Pentru Protejarea Handicapatilor Motor Cluj a luat fiinta in ianuarie 1990 din initiativa unui grup de parinti care aveau copii cu handicap sever neuromotor.

Este cea mai mare organizatie a persoanelor cu dizabilitati infiintata in judetul Cluj dupa anul 1989 si cuprinde persoane cu handicap motor si neuromotor de toate varstele din judetul Cluj: copii, tineri, adulti, indiferent de etnie, convingeri politice, religioase sau grad de handicap.

Este o organizatie non-guvernamentala, nonprofit, democratica, independenta, neconditionata etnic, de ajutor, protejare si sprijin.

OBIECTIVELE MAJORE

Respectarea individualitatii si valorificarea maxima a fiecarui tanar cu deficiente prin centrarea resurselor pe acesta.

Atragerea si implicarea in parteneriate cu familia, comunitatea, cu alte institutii, cu membrii ai comunitatii in scopul integrarii sociale a tinerilor cu deficiente.

Dezvoltarea capacitatilor de comunicare folosind diferite limbaje: limbaj grafic, limbaj mimico-gestual, alte limbaje specializate.

AFILIERI

AHNR – Asociatia Persoanelor cu Handicap Neuromotor din Romania – membra fondatoare.

ASOCIATIA RENINCO Romania – membra fondatoare.

Consiliul Dizabilitatii din Romania – membra fondatoare.

FIMITIC – Federatia Internationala a Persoanelor cu Handicap Fizic cu sediul in Germania.

ALS/MND - Alianta Internationala a Asociatiilor pentru Persoanele cu Scleroza Amiotrofica Laterala si Afectiuni Neuromotorii – Anglia.

Conducere

coordonator centru, psihopedagog Anișoara Mureșan Coordonator

Programe




















Proiecte

Activități

ACTIVITATI

1) ART-TERAPIE

Art-terapia este o "psihoterapie prin mediere artistica". Prin art-terapie, persoana cu dizabilitati se exprima pentru un public restrans (echipa terapeutica); este un proces de transformare a capacitatilor de expresie a eului. La baza efectelor terapeutice ale artei sta expresivitatea prin redescoperirea puterilor senzorialitatii pe care o induce arta. Art-terapia musical-plastica se realizeaza prin intermediul desenului, al picturii, al modelajului, etc.

2) STIMULAREA COGNITIVA

Stimularea cognitiva se realizeaza prin: - valorificarea structurilor psiho-individuale in conduite independente; - consolidarea coduitelor de orientare, cunoastere, adaptare la mediul ambient; - formarea si dezvoltarea abilitatilor de constanta si forma, perceptie, abilitati spatiale; - exersarea invatarii initiale prin lectii de organizare, indrumare, evaluare a exercitiilor; - activitati de recuperare individualizate si diferentiate, fisa de munca independenta de recuperare, de dezvoltare, de automatizare; - dezvoltarea capacitatilor de analiza si sinteza prin intermediul jocurilor didactice; - activitati de cunoastere a mediului inconjurator, etc.

3) TERAPIA OCUPATIONALA

– se realizeaza prin: - exersarea abilitatilor psiho-motrice generale prin intermediul actiunilor de explorare senzoriala a mediului inconjurator; - aplicarea unor tehnici de lucru, folosind diverse materiale si instrumente; - manipularea instrumentelor specifice prelucrarii materialelor; - utilizarea materialelor de lucru in activitati practice; - dezvoltarea functionala a muschilor mici ai mainilor, coordonarea motrica a palmelor, degetelor, exersarea indemanarii manuale; - determinarea unor stari de bucurie, incantare.

4) ACTIVITATI DE SOCIALIZARE

– se realizeaza prin: - exersarea conduitelor de orientare, cunoastere si adaptare a mediului ambient; - dezvoltarea unor comportamente adaptative in relatia cu mediul inconjurator; - constientizarea propriei identitati, prin raportare la mediul in care traieste; - dezvoltarea comunicarii si a unei atitudini civilizate in relatia cu ceilalti; - formarea imaginii de sine si stimularea increderii in propria persoana; - cunoasterea si respectarea normelor de buna convietuire, a codului bunelor maniere; - organizarea de activitati cu caracter recreativ (plimbari, excursii, drumetii, intruniri sportive si pe teme culturale).

5) ACTIVITATI LUDICE

– dezvoltarea capacitatii de autocunoastere, cunoasterea celorlalti si a mediului inconjurator;- formarea unor abilitati manuale si a unor deprinderi practic-aplicative; - formarea si dezvoltarea unor conduite motrice generale; - antrenarea in activitati de miscare si joc care sa contribuie la dezvoltarea armonioasa, formarea deprinderilor de disciplina,dezvoltarea spiritului de echipa si initiativa.

Pe langa aceste activitati, in cadrul APAHM Cluj se mai realizeaza si CONSILIERE PSIHOLOGICA si CONSILIERE SPIRITUALA.